Allianz Global Assistance

vragen? 055-5400408 09.00 -12.00 uur op werkdagen

Kortlopende reisverzekering met pechhulp Europa van Allianz Assistance voor €19,95 extra

Kies voor de Allianz kortlopende reisverzekering met pechhulp (SOS-autohulp)!

Ontvang direct de polis per e-mail, snel en goed geregeld!

Pakket 1:
Basis
Pakket: 2
Uitgebreid
Pakket 3:
Compleet
SOS-hulpverleningSOS-hulpverleningSOS-hulpverlening
Bagagedekking
(€1.500,- of €3.500,-)
Bagagedekking
(€1.500,- of €3.500,-)
Bagagedekking
(€3.500,- of €5.000,-)
Geen medische kostenIncl. medische kostenIncl. medische kosten
Geen uitbreidingen
mogelijk
Keuze voor:
– wintersport/risicosporten
– SOS-autohulp Europa
– annulering (ook Allrisk)
Keuze voor:
– ongevallen
– wintersport/risicosporten
– SOS-autohulp Europa
– annulering (ook Allrisk)
Premie:
v.a. €1,50 p/d
Premie:
v.a. €1,71 p/d
Premie:
v.a. €2,01 p/d
Maak vrijblijvend een premieberekening voor het pakket en de eventuele opties die je kiest. De minimumpremie bedraagt € 15,- per polis.

Allianz Assistance is grootste reisverzekeraar en hulpverlener ter wereld en meerdere keren gekozen als beste reisverzekeraar van Nederland!

Premie berekenen en afsluiten:

Meer informatie:

Heb je vragen over de kortlopende reisverzekering met pechhulp Europa? Stuur een e-mail: info@reisverzekering-direct.nl of bel ons (09.00 – 12.00 uur op werkdagen): telefoon 055-5400408.


Een Allianz Assistance kortlopende reisverzekering met pechhulp is een uitstekende keuze als jij met je auto in Europa op vakantie gaat. Hiermee kun je voorkomen dat jouw vakantie in het water valt door autopech of uitval van je voertuig. En niet alleen bij pech, ook bij een ongeval kun je rekenen op professionele hulp, zodat je mobiel blijft.

Stel je voor: je rijdt met je eigen auto of een huurauto door Frankrijk, Italië of misschien wel Slovenië. De zon schijnt, de weg ligt open, je hebt een route uitgestippeld en je ziet op de achterbank hoe je kinderen met elkaar lachen of slapen. Alles klopt. Tot dat ene moment. Een raar geluid onder de motorkap. Een waarschuwingslampje dat oplicht. En dan… stilstand. Midden op een onbekende weg, ver van huis.

Juist voor dat soort momenten is er SOS Autohulp van Allianz Assistance, de professionele pechhulp Europa dienst. Niet als koude verzekeringstaal, maar als een vangnet dat precies begrijpt wat je nodig hebt op het moment dat je je kwetsbaar voelt.

Let op: SOS Autohulp is uitsluitend verzekerd in landen die vermeld staan op het internationaal verzekeringsbewijs (IVB) van jouw autoverzekering (groene kaart). Binnen Nederland is de verzekering geldig als jouw reis door Nederland onderdeel is van je buitenlandse reis. En bij een meerdaagse reis in Nederland met verblijf in een hotel, haven of op een camping of bungalowpark.

Kortlopende reisverzekering met pechhulp Europa van Allianz Assistance.
Kortlopende reisverzekering met pechhulp Europa van Allianz Assistance voor €19,95 extra!

Wat pechhulp (SOS Autohulp) voor je doet

Wanneer je deze dekking toevoegt aan je Reisverzekering Uitgebreid of Compleet, hoef je onderweg niet te gokken op geluk of op goedbedoelde hulp van vreemden. Allianz Assistance regelt het. Niet vanuit een afstandelijk callcenter, maar met ervaren mensen die 24 uur per dag klaarstaan. En die precies weten hoe ze je weer op weg helpen.

Valt je auto of aanhanger uit door pech, een ongeluk of omdat de bestuurder plots niet meer kan rijden? Dan zorgt Allianz Assistance dat je verder kunt. En dat gaat veel verder dan alleen een sleepdienst bellen. Denk aan snelle hulp op de plek waar je stilstaat, kleine reparaties ter plekke, of vervoer van je auto en aanhanger naar een garage. Blijkt de schade serieus en ben je voorlopig niet mobiel? Dan wordt ook het vervoer terug naar Nederland geregeld, zolang dat niet duurder is dan wat de auto of aanhanger waard is.

Wat als je plannen ineens in duigen vallen?

Niets zo frustrerend als een vakantie die plots wordt onderbroken. Je hebt een huisje geboekt in Toscane, kaartjes voor een voetbalwedstrijd in Barcelona of je wilde nog net voor zonsondergang dat uitzichtpunt in Oostenrijk halen. En dan moet je alles omgooien.

Allianz Assistance helpt je om die chaos op te vangen. Ze vergoeden bijvoorbeeld de kosten van het tijdelijk stallen van je voertuig. Ze kunnen onderdelen opsturen die op locatie moeilijk te vinden zijn, al zijn de onderdelen zelf voor eigen rekening. En zit je ineens zonder vervoer? Dan is er een duidelijke regeling:

  • Je krijgt vervangend vervoer, zodat je door kunt rijden.
  • Of een verblijf in een hotel in de buurt.
  • Of een treinkaartje (2e klas) naar je eindbestemming of huisadres.
  • En als de treinreis meer dan acht uur duurt, mag je gewoon het vliegtuig nemen.

Je kiest zelf wat het beste past bij jouw situatie. En mocht je besluiten je reis alsnog voort te zetten in plaats van terug te keren, dan vergoeden zij dat ook tot aan het bedrag dat de terugreis had gekost.

Als je zelf niet verder kunt rijden

Soms is het niet de auto, maar de bestuurder die uitvalt. Door ziekte of een ongeluk. En stel dat niemand anders in de auto mag of durft te rijden? Dan komt ook daarvoor hulp. Een vervangende chauffeur bijvoorbeeld, die je naar huis of naar je bestemming rijdt. Of een treinkaartje. En als dat allemaal even niet haalbaar is: een hotelovernachting, zodat je kunt uitrusten en alles opnieuw kunt overdenken.

En als de auto weer klaar is?

Dan wil je die natuurlijk graag ophalen. Ook daar is aan gedacht. Allianz Assistance vergoedt de treinkosten voor een persoon om je gerepareerde auto of aanhanger weer op te halen. En als het handiger is om een taxi te nemen? Dan kijken ze wat mogelijk is en wordt die ook vergoed.

Wanneer ben je verzekerd?

De dekking geldt als je auto uitvalt door pech of door een verkeersongeval. Ook als de bestuurder ineens ernstig ziek wordt of een ongeval krijgt. En het mooie is: zelfs als je auto al in Nederland uitvalt, binnen zeven dagen voor vertrek, dan helpt Allianz Assistance je ook.

Wanneer niet?

Er zijn een paar logische grenzen. Als je zonder overleg zelf hulp regelt of kosten maakt, kunnen zij die niet vergoeden. Ook geen uitgaven die je toch al had gepland, zoals eten, brandstof of parkeergeld. En natuurlijk wordt er geen hulp geboden als de bestuurder geen geldig rijbewijs heeft, de auto niet APK-gekeurd is, of slecht onderhouden blijkt te zijn.

Waarom pechhulp van Allianz Assistance?

Omdat zij weten wat je doormaakt. Niet in theorie, maar in de praktijk. Ze hebben wereldwijd ervaring met hulp aan gestrande reizigers, kennen de wegen en regels van Europese landen, en werken samen met betrouwbare lokale partners. Ze regelen niet alleen de hulp, maar zorgen er ook voor dat je je niet alleen voelt.

Een reis is meer dan alleen een route op de kaart. Het is vrijheid, verwachting en avontuur. En soms ook: onzekerheid. Allianz Assistance is er voor de momenten waarop je denkt: wat nu?

Voeg SOS Autohulp toe aan je reisverzekering en vertrek met een plan B dat echt werkt. Gewoon, omdat je goed voor jezelf zorgt.

Voor slechts eenmalig €19,95 extra voor de dekking SOS-autohulp (kortlopende reisverzekering met pechhulp) ben je in heel Europa verzekerd tegen autopech en uitval van je voertuig (inclusief vervangend vervoer)!

Reisverzekering met pechhulp Europa van Allianz Assistance voor €19,95 extra

SOS Autohulp – Hulp bij pech of ongeval met de auto of aanhanger, of door het uitvallen van de bestuurder tijdens de reis!

SituatieVergoeding
Reparatie ter plekke, als dat binnen één uur mogelijk isNoodzakelijke kosten
Vervoer naar dichtstbijzijnde professionele hulpdienst, als reparatie ter plekke niet mogelijk isNoodzakelijke kosten
Stallingskosten€ 1.000,-
Als reparatie binnen 48 uur niet mogelijk is:
• Huur van een soortgelijke autoMaximaal 30 dagen tot maximaal € 3.000,- per reis
• Accommodatiekosten, inclusief reiskosten ernaartoe€ 80,- per dag voor maximaal 5 dagen
• Reiskosten per trein (2e klasse) naar de eindbestemming of het woonadres in Nederland, inclusief reiskosten naar het dichtstbijzijnde treinstationNoodzakelijke kosten
Kosten voor vervangende chauffeurNoodzakelijke kosten
Voor het ophalen van de gerepareerde auto:
• Kosten van openbaar vervoer (2e klasse)Noodzakelijke kosten
• Taxikosten, alleen na overleg met de alarmcentraleMaximaal € 100,-

Met SOS Autohulp ben je verzekerd als je met je eigen of gehuurde auto (of aanhanger) vanuit Nederland naar het buitenland reist. Wat je precies vergoed krijgt, zie je in je Dekkingsoverzicht.

Wanneer krijg je hulp?
Valt je auto of aanhanger uit tijdens je reis? Bijvoorbeeld door pech, een ongeluk of omdat de bestuurder niet meer kan rijden? Dan krijg je hulp van de alarmcentrale. Die regelt:

  1. Snelle hulp op de plek waar je staat
    a. Een professionele hulpdienst komt naar je toe.
    b. Kleine reparaties ter plekke (als het binnen 1 uur kan).
    c. Vervoer van je auto of aanhanger naar de dichtstbijzijnde garage.
    d. Vervoer terug naar Nederland als de auto of aanhanger niet meer gerepareerd kan worden. Dat doen we alleen als de kosten niet hoger zijn dan wat het voertuig waard is.
  2. Vergoeding van extra kosten
    Als je onverwachte kosten maakt door de pech, krijg je die vergoed.
  3. Stalling van de auto of aanhanger
    We betalen ook voor het veilig stallen van je voertuig.
  4. Onderdelen opsturen
    Heb je onderdelen nodig voor de reparatie? Dan sturen we die op. De onderdelen zelf betaal je wel zelf.
  5. Vervoer van de inzittenden
    Wij vergoeden het openbaar vervoer voor jou en je medereizigers (plus bagage) naar je eindbestemming of naar huis.
  6. Vervangend vervoer, overnachting of reiskosten
    Kan je auto niet binnen 48 uur gemaakt worden? Dan krijg je:
    a. Een huurauto van vergelijkbare grootte.
    b. Of de kosten van een hotel en de reis daarheen.
    c. Of een treinreis (2e klas) naar huis of naar je bestemming, plus het vervoer naar het dichtstbijzijnde station.
    Duurt de treinreis langer dan 8 uur? Dan mag je ook met het vliegtuig (economy class).
    Kies je ervoor om je reis voort te zetten? Dan vergoeden we de extra kosten tot het bedrag van een terugreis naar huis.
  7. Als de bestuurder niet verder kan rijden
    Kan niemand anders in de auto rijden? Dan regelen we:
    a. Een vervangende chauffeur.
    b. Of een treinreis naar huis.
    c. Of een extra overnachting.
  8. Je auto ophalen na reparatie
    Is je auto of aanhanger gerepareerd? Dan krijg je de 2e klas treinkosten voor één persoon vergoed om deze op te halen. Moet er in overleg met de alarmcentrale een taxi komen? Dan betalen wij die, tot het bedrag dat in je Dekkingsoverzicht staat.

Wat is er verzekerd?

  • Als de bestuurder niet meer kan rijden door een ernstige ziekte of ongeluk.
  • Als de auto uitvalt door pech of een verkeersongeluk.

Wat is niet verzekerd?

  • Als je zonder toestemming van de alarmcentrale zelf hulp regelt of kosten maakt.
  • Normale kosten die je toch al had, zoals eten, brandstof of parkeergeld.
  • Als de bestuurder geen geldig rijbewijs heeft of niet mag rijden.
  • Bij slecht onderhouden auto’s of als de auto niet verzekerd is voor wettelijke aansprakelijkheid.
  • Als de auto geen geldige APK heeft of te zwaar beladen is.

Let op bijzondere situaties

  • Je krijgt ook hulp als je auto of aanhanger uitvalt binnen 7 dagen voor je geboekte reis.
  • Wordt je auto gestolen en daarna teruggevonden? Dan betalen we het vervoer naar Nederland als je er nog iets aan hebt.

Let altijd op wat er precies in je Dekkingsoverzicht staat. Daarin zie je wat wel en niet vergoed wordt.

Europadekking voor pechhulp = IVB

SOS Autohulp (pechhulp) bij Allianz Assistance is uitsluitend verzekerd in landen die vermeld staan op het internationaal verzekeringsbewijs (IVB) van jouw autoverzekering (groene kaart).

Het Internationaal Verzekeringsbewijs (IVB), voorheen beter bekend als de groene kaart, is een document dat aantoont dat je voertuig verzekerd is in het buitenland. Op dit bewijs staan de landcodes van de landen waar jouw autoverzekering geldig is.

Hieronder vind je een overzicht van de landen die in de meeste gevallen op het IVB vermeld staan, gerangschikt op landcode (dit kan per verzekeraar iets verschillen, dus controleer altijd jouw eigen IVB):

Landen waar de groene kaart meestal geldig is

CodeLand
AOostenrijk
ANDAndorra
BBelgië
BIHBosnië en Herzegovina
BGBulgarije
CHZwitserland
CYCyprus
CZTsjechië
DDuitsland
DKDenemarken
ESpanje
ESTEstland
FFrankrijk
FINFinland
GBVerenigd Koninkrijk*
GRGriekenland
HHongarije
HRKroatië
IItalië
IRLIerland
ISIJsland
LLuxemburg
LTLitouwen
LVLetland
MMalta
MNEMontenegro
NNoorwegen
NLNederland
PPortugal
PLPolen
RORoemenië
RSMSan Marino
SZweden
SKSlowakije
SLOSlovenië
SRBServië
TRTurkije**
UAOekraïne**

* Verenigd Koninkrijk: De groene kaart is sinds Brexit weer verplicht als je met je voertuig naar het VK reist.
** Turkije en Oekraïne: In veel gevallen nog wel op het IVB vermeld, maar niet standaard verzekerd bij alle Nederlandse verzekeraars. Soms geldt slechts een beperkte dekking (alleen Europees deel).

Let op: Sommige landen zijn doorgestreept op het IVB. In dat geval is je verzekering daar niet geldig en moet je aan de grens een aparte autoverzekering afsluiten (bijvoorbeeld in Marokko, Tunesië, of Albanië bij sommige verzekeraars).

Vragen over de kortlopende reisverzekering met pechhulp?

Wil je meer weten over de kortlopende reisverzekering van Allianz Assistance met pechhulpdekking voor Europa. Neem gerust contact met ons op. Ons team staat klaar om je vragen te beantwoorden.

Contactmogelijkheden:

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.