Allianz Global Assistance

vragen? 055-5400408 09.00 -12.00 uur op werkdagen

Hulpverlening door de alarmcentrale maakt een reisverzekering uniek!

"Allianz"/

Kies voor de vernieuwde Allianz kortlopende reisverzekering!

(eventueel met annuleringsdekking)

Wat is er nieuw?

  • Nu mogelijk om zelf de hoogte van je bagagedekking te bepalen.
  • Gemakkelijker en sneller kiezen uit 3 pakketten.
  • Uit te breiden met een annuleringsdekking (ook Allrisk dekking mogelijk).

Ontvang direct de polis per e-mail, snel en goed geregeld!

Pakket 1:
Basis
Pakket: 2
Uitgebreid
Pakket 3:
Compleet
SOS-hulpverleningSOS-hulpverleningSOS-hulpverlening
Bagagedekking
(€1.500,- of €3.500,-)
Bagagedekking
(€1.500,- of €3.500,-)
Bagagedekking
(€3.500,- of €5.000,-)
Geen medische kostenIncl. medische kostenIncl. medische kosten
Geen uitbreidingen
mogelijk
Keuze voor:
– wintersport/risicosporten
– SOS-autohulp
– annulering (ook Allrisk)
Keuze voor:
– ongevallen
– wintersport/risicosporten
– SOS-autohulp
– annulering (ook Allrisk)
Premie:
v.a. €1,50 p/d
Premie:
v.a. €1,71 p/d
Premie:
v.a. €2,01 p/d
Maak vrijblijvend een premieberekening voor het pakket en de eventuele opties die je kiest. De minimumpremie bedraagt € 15,- per polis.

Allianz Assistance is grootste reisverzekeraar en hulpverlener ter wereld en meerdere keren gekozen als beste reisverzekeraar van Nederland!

Premie berekenen en afsluiten:

Meer informatie:

Heb je vragen over de nieuwe kortlopende reisverzekering, eventueel met annuleringsdekking? Stuur een e-mail: info@reisverzekering-direct.nl of bel ons (09.00 – 12.00 uur op werkdagen): telefoon 055-5400408.

Let op: De tekst hieronder is in bewerking en nog niet geheel aangepast aan het nieuwe product.


Wie denkt dat een reisverzekering overbodig is heeft het mis. Misschien neem je geen waardevolle spullen mee, maar jijzelf bent wel waardevol. Kom je in de problemen in het buitenland door een ongeval, ziekte of omdat je plotseling terug moet naar huis, dan moet er hulp worden geboden. Een reisverzekering van Allianz Assistance zorgt daar voor.

Allianz Assistance is internationaal marktleider in reisverzekeringen en hulpverlening. De verzekeraar telt meer dan 13.000 medewerkers, die samen 58 talen spreken. Zij zijn aanwezig met eigen vestigingen op vijf continenten, in 34 landen. Dus ook als je in het buitenland bent, word je altijd in je eigen taal te woord gestaan. Samen met ruim 400.000 dienstverleners én een netwerk van betrouwbare lokale agenten, staan ze dag en nacht voor je klaar.

Hulp bij ziekte, ongeval of overlijden

Een reisverzekering zorgt er voor dat je hulp krijgt bij ziekte, ongeval of overlijden van jou, je reisgenoten of familieleden die thuis zijn gebleven. Denk aan het regelen en vergoeden van vervoer naar huis of extra verblijfskosten voor jou, je gezin en/of een reisgenoot. In veel gevallen krijg je ook hulp als er thuis iets gebeurt. Denk dan aan brand in je woning. Of ernstige ziekte of overlijden van een familielid.

Met een reisverzekering verzeker je situaties die door geen enkele andere verzekering gedekt worden zoals repatriëring (terugkeer naar Nederland bij ziekte of overlijden) of als je gered moet worden. De dekking SOS hulpverlening van je reisverzekering dekt onverwachte kosten die je op reis moet maken. Misschien wel omdat je noodgedwongen langer moet blijven vanwege een staking of natuurramp. Deze kosten zijn vaak fors en niet iedereen kan deze zelf betalen.

Hulpverlening door de alarmcentrale van Allianz Assistance

Wanneer je ziek wordt in het buitenland, een ongeluk krijgt of je andere hulp nodig hebt kan je de alarmcentrale van Allianz Global Assistant bellen. Zij zijn 24-uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. De taken zijn onder andere:

  • De alarmcentrale onderhoudt contact met jou in het buitenland als je ziek wordt.
  • Zorgt ervoor dat de familie in Nederland geïnformeerd wordt indien dat noodzakelijk is.
  • Geeft een garantstelling af voor de medische kosten van het ziekenhuis in het buitenland.
  • Zorgt voor een eventuele repatriëring bij ziekte, ongeval of overlijden (terughalen naar Nederland).
  • Regelt vervoer terug bij het voortijdig afbreken van je vakantie in geval van nood.
  • Indien nodig regelen zij psychische hulp in het buitenland.

De alarmcentrale kan je helpen door bijvoorbeeld financieel garant te staan voor medische kosten als je in het buitenland naar het ziekenhuis moet. Ook kunnen zij je adviseren welk ziekenhuis op jouw vakantiebestemming betrouwbaar is. Indien nodig regelen zij persoonlijke bijstand in het buitenland, zoals psychische hulp. Wanneer je door vervelende familieomstandigheden snel terug naar Nederland moet, regelt de alarmcentrale van Allianz Assistance met spoed vervoer of een vliegticket.

Professionele hulpverleners

Op de alarmcentrale van Allianz Assistance werken goed getrainde en professionele hulpverleners. Wanneer er een hulpverzoek komt, gaan zij onmiddellijk aan de slag. Er worden contacten gelegd, zodat hulpverlening direct in gang wordt gezet. Daarvoor beschikt een alarmcentrale over een wereldwijd netwerk van hulpverleners en dienstverlenende professionals. Daarbij moet je denken aan:

  • Artsen
  • Verpleegkundigen
  • Bergers
  • Vervangende chauffeurs
  • Contactpersonen

Indien je gewond bent en alleen liggend vervoerd kan worden, dan zorgt de alarmcentrale voor speciaal vervoer. Denk daarbij aan de parasol- en gipsvluchten. Kom je te overlijden in het buitenland dan zorgen zij ervoor dat het stoffelijk overschot naar Nederland wordt vervoerd.

De kosten die de alarmcentrale hiervoor moet maken, vallen onder de dekking ‘SOS kosten’ van de reisverzekering bij Allianz Assistance. Dat geldt ook voor kosten voor opsporing en redding tijdens je vakantie. Deze kunnen fors zijn, bijvoorbeeld wanneer je gered moet worden met een helikopter en door de inzet van reddingsteams. De SOS kosten op een reisverzekering wordt dan ook gezien als de belangrijkste dekking en juist dé reden waarom je een reisverzekering voor je vakantie zou moeten afsluiten.

Ook advies

De alarmcentrale van Allianz Assistance is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Je kunt een alarmcentrale ook bellen voor hulp en advies. Bijvoorbeeld naar welk ziekenhuis of arts je het beste kunt gaan in het buitenland. Of als je de bijsluiter van voorgeschreven medicijnen niet kunt lezen omdat je de taal niet machtig bent. Maar ook als je een verloren bankpas wil laten blokkeren.

Contact met familie en achterblijvers

Nadat je de alarmcentrale hebt ingeschakeld, coördineren de medewerkers de hulpverlening. Tijdens deze coördinatie wordt de verzekerde op de hoogte gehouden van de voortgang. De alarmcentrale zorgt er tevens voor dat jouw familie in Nederland geïnformeerd wordt.

Hulp in buitenland? Sluit een reisverzekering af!

Zoals gezegd zijn de onderdelen hulpverlening en SOS kosten van een reisverzekering erg belangrijk. Het is een plezierige gedachte om bij nood in het buitenland terug te kunnen vallen op de deskundige hulp van een alarmcentrale. Sluit daarom altijd een reisverzekering af voor je op reis gaat.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Kies je reis- of annuleringsverzekering