Schiphol: reisadvies op maat met nieuwe website en app
Luchthaven Schiphol werkt aan innovatieve digitale oplossing om passagiers sneller en eenvoudiger van huis naar bestemming te brengen.
Amsterdam Airport Schiphol introduceerde gisteren haar nieuwe website www.schiphol.nl en app waarmee zij passagiers die via Schiphol reizen een zo persoonlijk mogelijke ervaring wil bieden. Deze introductie is een belangrijke stap in de digitale transformatie die Schiphol de komende jaren door gaat maken. De luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis.
Per maand maken bijna drie miljoen mensen gebruik van de Schiphol-website en app. Dat zijn niet alleen Nederlandse reizigers, maar ook transferpassagiers, mensen die iemand komen ophalen of wegbrengen en de 65.000 mensen die op de luchthaven werken. Met de feedback van al deze miljoenen mensen wil Schiphol haar digitale kanalen elke dag verder verbeteren.
Vernieuwing
Om de reiziger nog beter te bedienen, zijn de Schiphol-website én Schiphol-app compleet vernieuwd. Naast het nieuwe uiterlijk is er gebruik gemaakt van de nieuwste technieken waardoor bijvoorbeeld de snelheid en het gebruiksgemak flink zijn verbeterd.
‘Schiphol wil de reiziger een zo persoonlijk mogelijke ervaring bieden’, stelt Christa Bakker, manager Digital Airport Programma. ‘We geven op basis van vluchtinformatie advies over je reis. Zo krijg je bijvoorbeeld alleen als je naar de VS vliegt info te zien over het ESTA formulier, zie je direct welke winkels er voor jouw vlucht bereikbaar zijn of je na security nog even die oplader kunt kopen die je vergeten bent en kun je binnenkort zien hoe laat je het beste door security kunt gaan.’
De snelheid van de website is volgens Bakker toegenomen. ‘Fijn als je snel je actuele informatie over je vlucht wilt opzoeken. Maar ook als je wilt weten of je dat potje babyvoeding nu wel of niet mee mag nemen.’ Ook op het gebied van het online boeken van voordelige parkeerplaatsen is er veel verbeterd.
Persoonlijk reismaatje
De nieuwe Schiphol app moet een airport assistent, een onmisbaar reismaatje voor de frequente bezoekers van de luchthaven worden. Zo stuurt de app een bericht als een vlucht vertraagd is of als je gate wijzigt. Ook kan de passagier makkelijk zien waar hij of zij is op de luchthaven en waar nog even snel een kop koffie kan worden gehaald voor het boardingproces begint. Verder is er de mogelijkheid om met een medewerker van de luchthaven te chatten.
Bron: Schiphol Group
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.